gebruik van telefoon, chat, e-mail en social media
Voor wie is deze training bedoeld?
Voor iedereen die de positieve impact van het klantencontact fors wil vergroten.
Doel:
Je leert je communicatie met klanten op de juiste wijze te voeren, jouw tijd te bewaken en relevante gegevens te achterhalen. Jij bent in staat de juiste opvolging af te spreken en deze correct vast te leggen binnen de grenzen van de wettelijke bepalingen. Bij eventuele vervolggesprekken leer je het voorgaande gesprek correct, kort en zakelijk samen te vatten. Ook heb je de juiste handvatten aangereikt gekregen om contact te onderhouden met je klanten én nieuwe kansen te creëren voor vervolgopdrachten!
Wat komt er aan bod?
- Interactieve vraagmethode; sneller en effectiever de klantsituatie inventariseren en daarop inspelen
- Jouw gedrag tijdens het telefoongesprek, chat-sessie en in een e-mail
- De impact van jouw gesprek met de klant
- Non-verbale en verbale communicatie… ook belangrijk aan de telefoon of in een chat-sessie!
- Omgaan met verschillende sociale stijlen
- Het belang van klantenservice in het beheer van de relatie met de klant
- Gebruik van een script, de voor- en nadelen
- Mogelijkheden van up-, cross- en deep selling
- Luisteren, samenvatten en doorvragen
- Omgaan met antwoorden; handelen vanuit oprechte interesse
- Wettelijke aspecten; je kennis weer up-to-date
- Telefonische acquisitie; wat mag er wettelijk nog en hoe ervaart een prospect dit nu precies?
- De inzet van social media als belangrijke vorm van klantgerichte communicatie
Praktische informatie
Uit hoeveel dagdelen bestaat het programma, wat zijn de zelfstudie-uren en wat is de groepsgrootte? Onderstaand vind je antwoord op deze vragen en andere relevante informatie:
- Blended Learning: Praktijkgerichte e-learning ondersteuning , 24/7 beschikbaar gedurende 1 jaar in combinatie met begeleiding van een ProTurn professional in 6 live sessies
- Aantal live sessies: 6 dagdelen van 3,5 uur
- Aantal zelfstudie-uren, naast de live sessies: 20 uur
- Open inschrijving mogelijk: ja
- In-company variant mogelijk: ja
- Minimale groepsgrootte: 8 personen
- Maximale groepsgrootte: 12 personen
- Aansluitend op de training coaching mogelijk: ja