Account Management
Voor wie is deze training bedoeld?
Voor iedereen die dagelijks verantwoordelijk is voor een goede invulling van de klant-/accountrelatie binnen zijn of haar organisatie. ProTurn helpt je de juiste aanpak te kiezen en jouw dagelijks functioneren verder te optimaliseren!
Doel:
Na deze training ga je planmatig te werk in het begeleiden van jouw klanten en prospects. Je weet je doelen te stellen voor de korte en middellange termijn en kent het belang van het planmatig onderhouden van de zakelijke relatie over een langere tijdsperiode met verschillende doelstellingen en prioriteiten. In deze training werk je aan het opstellen van jouw Account Plan.
Wat komt er aan bod?
- Wat is Account Management?
- Identificatie van accounts
- Analyse van accounts; hun markten en hun potentieel
- Het opstellen van actieplannen en de verdeling van werkzaamheden over leden van het Account Team
- Cirkel van invloed en betrokkenheid bij het account
- Omgaan met verschillende sociale stijlen
- Je DISC interactiestijlen (meten van Dominantie, Interactie, Stabiliteit en Conformiteit)
- Prioriteiten stellen
- Plannen en samenwerken met jouw Account inclusief gebruik van sociale media
- Het opstellen en opvolgen van een Account Plan
- Samenwerken met overige stakeholders binnen je organisatie
- Wat is de ultieme voorbereiding op een gesprek met een klant; wat worden vaste “rituelen” en welke variabelen hebben we nodig?
- Stel je, als Account Manager een professionele agenda voor en hou je je daar ook aan …. (of ga je daar “bewust” van afwijken?)
- Controle momenten leren inbouwen tijdens de klant-/prospectcontacten
- Balanced Score Card; de impact van samenwerken op basis van financiële gegevens, strategie en een gedeelde visie op toekomsige activiteiten
- Het in kaart brengen van je klantcontacten in CRM-systemen en gebruik maken van contact frequency sheets
- Het periodiek toetsen en zo nodig bijstellen van een Account Plan samen met jouw Account
Praktische informatie
Uit hoeveel dagdelen bestaat het programma, wat zijn de zelfstudie-uren en wat is de groepsgrootte? Onderstaand vind je antwoord op deze vragen en andere relevante informatie:
- Blended Learning: Praktijkgerichte e-learning ondersteuning , 24/7 beschikbaar gedurende 1 jaar in combinatie met begeleiding van een ProTurn professional in 6 live sessies
- Aantal live sessies: 8 dagdelen van 3,5 uur
- Aantal zelfstudie-uren, naast de live sessies: 20 uur
- Open inschrijving mogelijk: ja
- In-company variant mogelijk: ja
- Minimale groepsgrootte: 8 personen
- Maximale groepsgrootte: 12 personen
- Aansluitend op de training coaching mogelijk: ja